JAKOŚĆ REALIZACJI
Czy możemy wcześniej zobaczyć sposób prowadzenia prezentacji i warsztatów?
Tak. Zapraszam na warsztaty i pokazy piwne w krakowskim hotelu Kazimierz oraz katowickim multitapie Upojeni w wybrane soboty od godz. 11 do godz. 16. Przed spotkaniem prosiłbym o wcześniejszy kontakt mailowy lub telefoniczny.
Moje prezentacje pojawiają się również każdego dnia w serwisie TikTok na profilu @browarnicy. Te same filmy publikowane są w serwisach Youtube oraz Instagram.
Rekomendacji udzielają dotychczasowi klienci, na przykład studio kulinarne Przystanek 11, multitap Upojeni itd.
Możemy się również umówić na krótką zdalną prezentację demo w komunikatorze Zoom lub ClickMeeting.
W czym jesteś lepszy od konkurencji?
Piwne eventy organizuję już od 2004 roku. Zrealizowałem kilka tysięcy realizacji. Wybór piw, scenariusz – to elementy, które poprawiam i dopracowuję od kilkunastu lat.
Nie jestem teoretykiem. Regularnie warzę piwo oraz oceniam piwo jako międzynarodowy sędzia piwny BJCP. Przez wiele lat współpracowałem z największymi i najmniejszymi browarami w Polsce.
Nie idę na skróty. Na przykład grupy konkurencyjne korzystają z plastikowych kubeczków. Podczas moich warsztatów uczestnicy korzystają z kieliszków, szklanek oraz pokali. Na proponowanym przeze mnie stole konesera pojawiają się wyłącznie wysokonotowane piwa w serwisach Ratebeer oraz Untappd.
Grupy konkurencyjne często wykorzystują tańsze „zamienniki”, które udają piwa rzemieślnicze i kraftowe. Piwa nie kupuję w Lidlu czy Selgros, a zamawiam w małych sklepach specjalistycznych.
Moja usługa jest w pełni autorska. Nie korzystam z pomocy podwykonawców, którzy dopiero wchodzą w świat piwa. Dbam o prezencję. Staram się obalać mit „brzuchatego piwosza” czy też „beergeeka”. Uważam, że piwo może być szlachetną i poważną propozycją, obok wina i whisky, podczas spotkań biznesowych.
Grupa jest głośna i średnio zainteresowana „atrakcjami wieczoru”. Co proponujesz?
Wymagające grupy okazują się później najbardziej wdzięczne.
Zamiast jednego dłuższego pokazu proponuję krótsze „wejścia”. Najlepiej 4 do 7 prezentacji po 5 minut, z przerwami po 10 minut przy stole konesera, do którego podchodzić mogą zainteresowane osoby. Punkt programu „dyżur przy stole konesera” staje się częścią głównej prezentacji.
Podczas serii głównych prezentacji korzystam z nagłośnienia. Kładę jeszcze większy nacisk na teambuilding oraz konkursy, by wykorzystać „energię” grupy.
Czy event może się odbywać w języku obcym?
Tak. Prowadzę eventy również w języku angielskim. Polecam atrakcję pt. „Polish Craft Beer Experience”. W przypadku grupy mieszanej, w której są Polacy i obcokrajowcy, prezentację realizuję w dwóch językach. Przechodzę na język angielski co kilka zdań. Zauważyłem, że ta forma przekazu podoba się zarówno Polakom jak i obcokrajowcom, ponieważ przy okazji można zapoznać się ze specjalistycznym słownictwem w dwóch językach. Ten sposób prowadzenia warsztatów pozwala utrzymać odpowiednie tempo spotkania.
Do prezentacji w języku czeskim czy niemieckim zapraszam zaprzyjaźnionych tłumaczy, dlatego te opcje językowe są wyraźnie droższe w cenniku.
Czy jest dostępny film, który przedstawia stół konesera przed eventem?
Tak. Dołączam link prezentujący przygotowania do pokazu piwnego z warzeniem piwa dla 20 osób w hotelu Uroczysko 7 Stawów pod Wrocławiem w 2017 roku: https://youtu.be/oXkRNgCwA94
GRUPY DOCELOWE
Czy piwny event będzie odpowiednią propozycją dla poważnych spotkań biznesowych?
Tak. Zrealizowałem już wiele pokazów, które odbywały się po lub podczas rozmów biznesowych. To były pokazy dla dwóch jak i 200 osób. Podczas tych spotkań zachowana była odpowiednia etykieta biznesowa, forma i kontrola przekazu, bez pretensJonalnych dowcipów i ciekawostek.
Na tego typu spotkania polecam opcję „Najdroższe Piwa Świata” ze szlachetnymi piwami starzonymi w beczkach.
Potrzebujemy czegoś na piknik. Co proponujecie?
Podczas dużych wydarzeń, które mogą trwać cały dzień lub wieczór, proponuję regularne krótkie prezentacje przy specjalnie przygotowanym stanowisku.
Na stole konesera powinien się znajdować przede wszystkim sprzęt do warzenia piwa oraz próbki sensoryczne dla osób zainteresowanych ćwiczeniem zmysłów. Możliwa jest również realizacja dodatkowej, krótkiej prezentacji z głównej sceny.
Podczas pikników balans warsztatów zostaje przesunięty w stronę konkursów, quizu, ciekawostek i obalania piwnych mitów. Staram się ograniczać dystrybucję piwa do kursu kiperskiego. Osoby zainteresowane kursem kiperskim powinny się zgłosić po wcześniejszy odbiór piwa lub kurs powinien
odbywać się cyklicznie dla wybranej liczby osób przy wydzielonym stanowisku.
Czy eventy piwne to wyłącznie atrakcja dla Panów?
Oczywiście, że nie. Z przyjemnością organizuję eventy piwne wyłącznie dla Pań. Świat piwa jest bardzo bogaty. Piwnych stylów jest ponad 100.
Zauważyłem, że uczestniczki preferują takie odmiany piw jak Flanders Red Ale i Pastry Stout, więc jeśli tylko zostanę wcześniej poinformowany o profilu grupy, w odpowiedni sposób zmodyfikuję selekcję piw i scenariusz. Pozostałe piwa nadal będą dostępne podczas eventu, ponieważ wiele pań lubi klasykę,
czyli czeskie piwa oraz mocne bałtyckie portery.
Przypominam, że piwne eventy to nie nie tylko degustacja piwa. Proponuję warsztaty warzenia piwa z elementami teambuildingu. Każda uczestniczka może dodać surowiec do garnka zaciernego, zakapslować butelkę czy zaprojektować oryginalną etykietę. Ważnym punktem spotkania jest kurs kiperski, a przecież to właśnie kobiety są najlepszymi sensorykami na świecie. Panie mają zdecydowanie lepsze nosy niż panowie. W laboratoriach browarów pracują głównie kobiety. Jestem przekonany, że wspólnie odkryjemy kolejne talenty i specjalistki z zakresu browarnictwa.
Czy można zorganizować imprezę w stylu Oktoberfest?
Tak. Mogę zaproponować imprezy tematyczne. Takim eventom przypisana zostaje opcja „Świat Piwa”, a całkowity koszt jest podwyższony o 10%. Imprezy tematyczne różnią się przede wszystkim selekcją piw oraz dodatkowymi, bardziej urozmaiconymi prezentacjami, quizem, konkursami oraz teambuildingiem. W przypadku niektórych tematów możliwa jest również zmiana wystroju oraz ubioru prowadzącego.
Które rozwiązanie jest najlepsze dla grupy pięcioosobowej?
Najlepszą propozycją dla mniejszych grup jest program klasyczny dostępny na stronie 6. oraz wybór piw z opcji „Świat Piwa” lub „Najdroższe Piwa Świata”.
Szczególną uwagę zwracam na opcję „Najdroższe Piwa Świata”, której koszt nie jest duży, w przypadku grup do dziesięciu osób, a uczestnicy mogą skosztować wielu piw, które kosztują ponad 100 złotych za butelkę. To są piwa fermentacji spontanicznej z belgijskiego browaru Cantillon, Imperialne Stouty z amerykańskich browarów rzemieślniczych czy polskie piwa wymrażane.
W przypadku małej grupy, korekcie podlegają liczba konkursów oraz elementy teambuildingu.
Wybrane piwa ze stołu konesera proponowane są już podczas głównej prezentacji. Grupa degustuje piwa we właściwej kolejności – od najsłabszych do najmocniejszych i najbardziej charakterystycznych – z odpowiednim komentarzem prowadzącego.
Mała grupa powinna się rozgościć w jednej loży lub przy jednym stole, jeśli lokalizacja na to pozwala. Dzięki temu prowadzący nie będzie musiał korzystać z mikrofonu, a warsztaty będą miały niezwykłą, kameralną atmosferę.
Które rozwiązanie jest najlepsze dla grupy 40-osobowej?
Mogę zaproponować cztery rozwiązania w cenie od 690 zł do 4990 zł (bez kosztów logistyki). Na ostateczny koszt realizacji wpływ ma przede wszystkim wybór opcji i piwa.
W opcjach „Świat Piwa” oraz „Najdroższe Piwa Świata” uczestnikom eventu proponuję pełny scenariusz, który został opisany na stronie 6. Modyfikacji podlega przede wszystkim balans między „główną prezentacją” a „dyżurem przy stole konesera”.
Jeśli grupa ma bardzo bogaty program atrakcji w ciągu dnia i po kolacji pragnie przede wszystkim odpocząć i porozmawiać we własnym gronie, proponuję kilka krótszych prezentacji po 10 minut na środku sali i dłuższy dyżur przy stole konesera. Jeśli grupa jest skupiona, wydarzenie odbywa się w godzinach wcześniejszych, proponuję dłuższą główną prezentację, podczas której pojawiają się piwa dostępne na „stole konesera”, ale to nie powinno być typowe 2 lub 3-godzinne szkolenie, które jest realizowane dla mniejszych grup czy branży HoReCa.
Które rozwiązanie jest najlepsze dla grupy 120-osobowej
Mogę zaproponować wiele rozwiązań w cenie od 890 zł do 19990 zł (bez kosztów logistyki). Najdroższa propozycja dotyczy całodniowych imprez plenerowych, na które możemy zaproponować namiot z lanym piwem rzemieślniczym.
Grupom powyżej 50 osób towarzyszą hostessa lub przeszkolony asystent. Główna prezentacja nie powinna być dłuższa niż 30 minut. Większym grupom proponuję przede wszystkim kilka krótszych prezentacji z przerwami oraz co najmniej dwa stoły degustacyjne z dodatkową obsługą.
Jak wyglądało wasze najbardziej nietypowe zlecenie?
Duża firma produkująca panele podłogowe poprosiła mnie o „podłogowy pairing”. Serwowane piwa miały być zgodne z designem prezentowanych paneli.
Realizacja była bardzo udana. Na przykład do białych paneli proponowałem piwo Biere Blanche.
Mam w grupie wyłącznie znawców piwa oraz piwowarów domowych. Czy da się ich jeszcze czymś zaskoczyć?
Warto poinformować mnie o takiej grupie co najmniej tydzień przed realizacją. Już klasyczny program eventu byłby niespodzianką dla znawców piwa, technologów czy piwowarów domowych, ale mogę przygotować jeszcze kilka innych zaskakujących propozycji.
Wiem już wszystko o piwie. Czy to jest dla mnie?
Świetnie. Cieszę się bardzo, bo lubię rozmawiać o piwie z profesjonalistami. Sprawdzamy naszą wiedzę podczas quizu i piwnych konkursów.
Na pewno świat piwa zaskakuje nawet największych znawców. Zwracam uwagę, że tylko w ubiegłym roku polskie browary rzemieślnicze uwarzyły ponad 2000 nowych piw. Część tych premier przedstawiam na organizowanych przeze mnie eventach. Warzenie piwa to przygoda, niepowtarzalna, która potrafi
zaskoczyć osoby, które zajmują się tym od kilkudziesięciu lat.
Nie mam pojęcia o piwie. Czy informacje przekazywane podczas eventu nie będą mnie przytłaczać?
Nie, informacje nie będą przytłaczać. Wiedza przekazywana będzie w sposób prosty i przyjemny. Nawet osoby nieprzepadające za piwem, czy abstynenci, docenią plan spotkania. Przekazywane informacje nie dotyczą wyłącznie piwa. Techniki degustacji przydają się w kuchni i restauracji.
Moje eventy to również sporo zabawy i praktyki. Zamiast analizować skład chmielu, po prostu wrzucamy ten chmiel do garnka zaciernego i wszystko czujemy swoimi nosami. Wiedzę przyswajamy dzięki konkursom, piwnym przykładom na stole konesera oraz obalając piwne mity. Każdy uczestnik otrzymuje również materiały szkoleniowe.
ROZLICZENIA I FINANSE
Czy grupa może kupować piwo podczas eventu?
Nie. Podczas eventu nie można kupić piwa. Wykorzystywane piwo służy celom szkoleniowym.
Jak rozliczany jest hotel i dojazd na miejsce eventu?
Rozliczenie odbywa się zgodnie z tabelą nr 2 na stronie 7. Do kosztów realizacji eventu doliczony zostaje koszt logistyki w zależności od województwa.
Kwota jest niższa o 300 zł, jeśli organizator zapewni prowadzącemu nocleg w miejscu imprezy.
Czy są przewidziane jakieś rabaty?
Tak. Najczęściej rabaty naliczane są po zrealizowanym evencie, jeśli liczba uczestników jest zdecydowanie mniejsza od wcześniejszej deklarowanej oraz kiedy uczestnicy nie wypijają większości proponowanych piw na stole konesera. Rabaty są możliwe w wybrane miesiące, od stycznia do marca. Rabaty przysługują także stałym klientom.
BEZPIECZEŃSTWO I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Czy po warsztatach goście nie będą pod zbyt dużym wpływem alkoholu?
Nie. Jako doświadczony prowadzący nie dopuszczam do takich sytuacji.
Podczas pokazu piwnego staram się promować odpowiedzialną degustację napojów alkoholowych.
Regularnie podkreślam, że lepiej jest degustować jedno droższe piwo, nawet za kilkadziesiąt złotych, raz w tygodniu, niż kupować codziennie czteropaki tanich piw.
Oczywiście te szlachetne, droższe piwa, znajdują się na proponowanym przeze mnie „stole konesera”.
Czy na szkoleniu czy warsztatach mogą być obecne osoby niepełnoletnie?
Nie. Podczas eventów stacjonarnych pojawia się zbyt wiele informacji o samodzielnym przygotowaniu napoju alkoholowego, natomiast bukiet piwa jest porównywany do kolorów, słodyczy, owoców oraz pieczywa. Wyjątek stanowić mogą imprezy plenerowe i imprezy masowe, podczas których moja prezentacja jest jedną z wielu atrakcji towarzyszących. W przypadku takich imprez, podczas dystrybucji próbek z piwem, niektóre osoby pełnoletnie również mogą być poproszone o okazanie dowodu potwierdzającego pełnoletność.
Co robimy z osobami, które przyszły na event pod wpływem alkoholu?
Takim osobom nie proponuję już piwa i ograniczam dostęp do stołu konesera, ponieważ kładę duży nacisk na odpowiedzialną degustację alkoholu. Osoby pod wpływem alkoholu pomijam również podczas akcji teambuildingowych, ponieważ na stole konesera znajduje się sporo narzędzi, szkła oraz piwa.
Jeśli osoba pod wpływem alkoholu przeszkadza grupie w dobrej zabawie, konsultuję z organizatorem i zleceniodawcą dalsze postępowanie wobec takiej osoby.
Czy umowa między zleceniobiorcą a zleceniodawcą będzie potrzebna?
Jeśli to nasza pierwsza realizacja, proponuję przygotować umowę, która będzie przyjazna i klarowna dla obu stron.
Organizator nie może rezygnować z usług zleceniobiorcy bez powodu do trzech dni przed realizacją. Zleceniobiorca musi zrealizować usługę zgodnie z wybranymi opcjami, a w przypadku choroby zagwarantować innego specjalistę.
Czy grupa może napić się uwarzonego przez siebie piwa?
Podczas eventu warzymy brzeczkę, co trwa kilka godzin. Piwo wymaga jeszcze fermentacji brzeczki, która może się zakończyć po dwóch tygodniach. Jeśli event ma trwać powyżej dwóch tygodni, chętnie zaproponuję takie rozwiązanie:)
Na początku warsztatów staram się przedstawić grupie już gotowe piwo, które zostało uwarzone wcześniej lub jest przykładem komercyjnym. To piwo znajduje się na stole konesera lub to jest po prostu Weizen, który służy nam do ćwiczeń degustacyjnych.
Mogę zaproponować kapslowanie piwa wcześniej uwarzonego. Przygotowanie takiego piwa jest możliwe jeśli event został potwierdzony z odpowiednim co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
Zamiast piwa możemy przygotować grzańca, które będzie odpowiednie do degustacji po głównej prezentacji.
Dlaczego rozpijamy ludzi?
Wręcz przeciwnie. Kładę ogromny nacisk na odpowiedzialne spożycie alkoholu. Przedstawiam najważniejsze techniki degustacji, obalam piwne mity i
zwracam uwagę na ciężką pracę piwowarów. Po realizowanych przeze mnie warsztatach coraz więcej osób wybiera jedno droższe piwo raz w tygodniu,
zamiast czteropaka taniego lagera codziennie.
Sprzeciwiam się wszelkim propozycjom prohibicji. Uważam, że to jest droga na skróty, której efekty są najczęściej odwrotne do zamierzonych.
Czy warzenie piwa jest legalne?
Tak. W Polsce każdy może warzyć piwo. Nie można jedynie sprzedawać uwarzonego piwa. Piwem możemy się jedynie częstować.
PLAN SPOTKANIA I ZAKRES WIEDZY
Czy prowadzącemu można zadawać niewygodne pytania? Na przykład czy piwo współczesne powstaje z żółci bydlęcej?
Jak najbardziej. Pytania można zadawać podczas głównej prezentacji oraz przy stole konesera.
Od razu odpowiadam na pytanie w pytaniu – piwo nie może powstać z żółci bydlęcej.
Na czym polega „warzenie piwa” podczas eventu?
To jest śrutowanie ziarna, zacieranie, dodawanie surowców, kontrola temperatury.
Uczestnicy mogą również zaprojektować etykietę oraz zakapslować butelki.
Zamiast warzyć piwo, możemy przygotować grzańca.
Na czym polega kurs kiperski?
Każdy uczestnik otrzymuje piwo w stylu Weizen i razem z prowadzącym ćwiczy zmysły. Wykorzystywane są charakterystyczne techniki degustacji do prawidłowej oceny piwa. W opcji rozszerzonej mogę zaproponować profesjonalne próbki instytutów Siebel/Aroxa/FlavorActive, dzięki czemu grupa może
rozpoznać takie związki jak DMS, diacetyl, trans-2-nonenal itd.
Czym się różni dyżur podczas pikniku od dyżuru podczas eventu i szkolenia?
Podczas zamkniętego eventu, czy po szkoleniu, dyżur odbywa się przy tzw. „Stole konesera”, na którym znajdują się piwa świata, i przy którym uczestnicy mogą zadawać kolejne pytania. To jest również czas na kolejne konkursy i miniprezentacje.
Podczas imprezy plenerowej i dużych wydarzeń, dyżur prowadzącego ma funkcje priorytetowe, co oznacza obsługę zainteresowanych w przerwach między kolejnymi prezentacjami czy pokazami na scenie głównej. Podczas dużych imprez stół konesera (jeśli jest zamówiony) obsługiwany jest także przez
przeszkolonych asystentów.
KONKURSY, NAGRODY I DYPLOMY
Czy uczestnik może liczyć na jakieś potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu?
Tak. Uczestnicy warsztatów mogą otrzymać autorskie certyfikaty lub dyplomy z pieczęcią. Certyfikaty otrzymują wszyscy uczestnicy szkoleń HoReCa.
Uczestnicy eventów wg planu na stronie 6. otrzymują dyplomy przede wszystkim za aktywność podczas eventu.
Na czym polega teambuilding?
Teambuilding to jeszcze większa integracja grupy. Wydzielone grupki lub uczestnicy mogą rywalizować w takich konkurencjach jak „najlepszy nos” „mistrz temperatury” „oryginalna nazwa piwa” czy „ważenie i warzenie”. Każdej wydzielonej grupie towarzyszy odpowiednia oprawa i historia, najczęściej są to
piwni patroni i święci – Hildegarda z Bingen, Gambrinus czy św. Patryk.
DEGUSTACJA PIWA
Czy proponowana ilość piwa nie będzie zbyt mała?
Nie. Organizatorzy oraz uczestnicy moich warsztatów nigdy nie mieli uwag do ilości piwa. Stawiam przede wszystkim na różnorodność i odpowiedzialność.
Uczestnicy spotkania wolą skosztować kilka próbek różnych piw, niż wypić butelkę lub dwie butelki tej samej odmiany. Na stole konesera powinno znajdować się 2x więcej piw niż liczba uczestników, ale nie więcej niż 200 butelek podczas eventu. Oprócz piw widocznych na stole konesera, przygotowane mam również zestawy piw rezerwowych.
Czy organizacja piwa może być po stronie naszego hotelu?
Tak. Wtedy polecam opcję Prelekcja. Opcja Prelekcja to nietuzinkowa prezentacja, pokaz, ale bez warsztatów warzenia. Podczas pokazu grupa może degustować piwo zaproponowane przez Państwa. Na tym piwie mógłbym także poprowadzić warsztaty sensoryczne.
Czy na evencie będzie moje ulubione piwo czyli Perła?
Klient nasz pan. Jeśli pojawi się takie życzenie, to piwo Perła, Namysłów czy Tyskie na pewno pojawią się podczas eventu, ale tylko po to, byśmy wspólnie mogli porównać wspomniane piwa do piw historycznych lub piw nowofalowych. By zobaczyć na czym polegała piwna rewolucja w XIX wieku. By zobaczyć
na czym polega piwna rewolucja ostatnich 14 lat w Polsce.
Piwo Perła może być również dobrym przykładem piwa w zielonej butelce, które zostało nasłonecznione. Na pewno z takim piwem możemy ćwiczyć nasze nosy podczas warsztatów sensorycznych.
Jednak za każdym razem przedstawiam przede wszystkim nietuzinkowe piwa i style piwne, których nie znajdziemy w osiedlowym sklepie, a nawet w porządnych delikatesach.
Bez wyraźnej wcześniejszej prośby unikam prezentacji popularnych marek podczas warsztatów.
ATRAKCJE NIEZWIĄZANE Z PIWEM
Interesują nas inne trunki niż piwo. Co proponujesz?
Polecam dodatkowe lub osobne prezentacje z whisky, wódką, okowitą lub prosecco. Jeśli głównym wydarzeniem są pokazy piwne, mogę zaproponować stół konesera z whisky i innymi alkoholami.
Chciałabym grupę zająć czymś więcej niż samym piwem. Co proponujesz?
Mogę zaproponować muzykę i DJ, a nawet rockowy zespół coverowy.
Grupom obcojęzycznym mogę zaproponować pokaz kabaretowo-szkoleniowy „Poland and Polish in 30 minutes”.
Co Browarnicy mogą zaproponować kobietom, które nie przepadają za piwem?
Polecam atrakcję pt. „Prosecco” lub dodatkowy stół konesera „Prosecco” podczas eventu piwnego. Podczas realizacji programu „Prosecco” możemy przygotować również koktajle na bazie Prosecco, Aperol oraz Martini Fiero.
LOKALIZACJA, RESTAURACJE I HOTELE
Nie mamy miejsca, gdzie moglibyśmy zorganizować event. Czy Browarnicy mogą wskazać najlepsze lokalizacje?
Tak. Mogę wskazać odpowiednie hotele, restauracje, sale i bary, w których grupa poczuje się dobrze i komfortowo, a moja prezentacja odbędzie się w optymalnych warunkach. Preferuję miejsca, gdzie są wydzielone osobne sale z odpowiednią akustyką bez hałasów i zapachów z zewnątrz.
Oczywiście wybór miejsca zależy także od liczby uczestników i budżetu organizatora.
Organizujemy również eventy wyjazdowe. Możemy zaproponować trzydniową wycieczkę po czeskich browarach oraz zwiedzanie Pragi. Warsztaty odbywają się wybranej przez nas restauracji. Gwarantujemy autokar, przewodnika w Pradze, noclegi, warsztaty oraz wyżywienie.
Czy restauracja, w której będzie event, powinna zagwarantować szkło do degustacji?
Nie, nie ma takiej potrzeby. Zapewniam kilkaset szklanek degustacyjnych. Kieliszki oraz szklanki są zabierane przez prowadzącego po zakończeniu dyżuru przy stole konesera. Pełne butelki z piwem nie są zabierane przez prowadzącego i zostają na stole konesera do dyspozycji organizatora.
Czy mogę przeszkolić pracowników mojego pubu?
Tak. Proszę o kontakt, by omówić szczegóły takiego szkolenia. W poprzednich latach miałem przyjemność współpracować z Hard Rock Cafe, Novotel, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Okocim.
ORGANIZACJA MIEJSCA
Gdzie powinien się znajdować stół konesera i co to jest?
„Stół konesera”, czyli stół degustacyjny, powinien znajdować się w spokojniejszej części sali lub pleneru, z miejscem dla kilkunastu osób. To są co najmniej trzy duże stoły z piwami, sprzętem i materiałami szkoleniowymi. Przy stole konesera najczęściej pojawiają się pojedyncze zainteresowane osoby lub grupki
do kilkunastu osób.
Podczas wydarzeń plenerowych dyżurny może korzystać z zestawu nagłaśniającego, jeśli to nie będzie przeszkadzać innym stanowiskom i atrakcjom przewidzianym przez organizatora. W realizacji może pomagać hostessa lub inni piwni eksperci.
Przed stołem konesera prowadzący przedstawia poszczególne piwa, marki, a przede wszystkim style piwne (górnej i dolnej fermentacji). Dyżur prowadzącego jest również okazją dla uczestników do zadawania pytań ekspertowi. Na stole konesera znajduje się kilkadziesiąt odmian piwa.
Co musi przygotować menedżer sali?
Jako prowadzący potrzebuję przede wszystkim trzech stołów na każde kolejne 40 osób. Stoły nie powinny przeszkadzać uczestnikom podczas dalszej części spotkania (tym bardziej jeśli jest dancing). W okresie letnim proszę menedżerów sali o przechowanie piwa w chłodni lub lodówkach.
Przygotowanie stanowiska może trwać nawet 90 minut, dlatego przed eventem proszę o ograniczanie dostępu do sali osobom postronnym.
Na kilka dni przed realizacją staram się nawiązać kontakt telefoniczny z kierownikami sali oraz zleceniodawcą.
Czy podczas eventu prezentowane są slajdy?
Korzystam z laptopa, ekranu i projektora, ale w sposób optymalny, czyli grupa nie może się skupiać na tym co jest wyświetlane. Najczęściej są to pojedyncze hasła lub pytania konkursowe z odpowiednią grafiką. Prezentacja multimedialna nie powinna być moim głównym i obowiązkowym narzędziem, więc jeśli lokalizacja nie pozwala na uruchomienie laptopa i projektora, to nie szukamy na siłę rozwiązań. Warsztaty mogą się odbyć bez projektora.
Gdzie odbywa się główna prezentacja?
W miejscu centralnym i widocznym – na scenie lub bezpośrednio przed grupą. Prezentacja nie może być zagłuszana przez osoby postronne.
Podczas większych eventów chętnie korzystam ze sceny. Organizator powinien zaproponować dostępne nagłośnienie i oświetlenie.
Podczas imprez dla kameralnych grup, poniżej 20 osób, prowadzący może prowadzić kurs bezpośrednio przy stole lub loży, w której znajdują się uczestnicy spotkania.